Insändare | Sverigedemokraterna i Karlshamn

Insändare

Här presenterar vi några av våra insändare.

Trombolysbehandlingen i Karlshamn

Sydöstran har valt att inte publicera vårt svar på insändare från Marie Bengtsson (S), Måndagen den 29 April 2019 angående trombolysbehandlingen i Karlshamn.

Sverigedemokraterna har varit det parti som alltid stått upp för sjukhuset, akuten och trombolysbehandlingen i Karlshamn

Insändare Trombolys

Saltsjöbaden

Sverigedemokraterna röstade nej till att riva Saltsjöbaden då kommunen ville bygga en styggelse till ersättning, vi Sverigedemokrater vill bevara atmosfären i vår vackra stad och att nybyggnad ska passa in i den historiska helheten, läs mer i vårt valmanifest 2018.

Vi Sverigedemokrater medgav motvilligt att avsätta medel att riva byggnaden baserat på uppgifter från kommunen att ingen ville hyra Saltsjöbaden, samt att byggnaden enligt uppgift var utdömd och kostade kommunen stora summor i underhåll, löften gavs att den nya byggnaden skulle accepteras av medborgarna innan någon rivning. Nu reagerade kommunens medborgare så starkt på det nya containerliknande spektaklet, att eländet avblåstes och vår stad får behålla sin anrika byggnad, den var tydligen inte så dålig ändå…

Tidningarna valde att inte publicera vår insändare.

Saltsjöbaden insändare

Kyrkskolan

Kommunen ville ändra från skolverksamhet till omsorgsverksamhet för att använda Kyrkskolan till hem för ”ensamkommande barn” vilket Sverigedemokraterna som enda parti motsatte sig. Då tidningarna inte ville skriva om ärendet tryckte Sverigedemokraterna upp egna flygblad som delades ut för att uppmärksamma de boende om kommunens oansvariga planer. Det blev inget boende när saken blev känd.

Tidningarna valde att inte publicera vår insändare.

Kyrkskolan Asarum

Sidan uppdateras inom kort